Life Coach
(+36) 20/312-8402
sebkriszta

6 gondolat, hogy a nyaralás tényleg nyaralás legyen

A hétvégén irány a Balaton, 1 hét „haverok, buli, fanta”, ez lefordítva gyerek/család barát nyelvre, a haver: a gyerkőcök, a buli: este dodzsem, ugráló vár és társai, a fanta pedig: fagylalt, jégkrém. Van egy bevált helyünk, ahova minden évbe lemegyünk, a gyerekek is és mi is nagyon kedveljük. Teljesen mindegy, hogy 2 napra vagy 1 hétre indulunk két gyerekkel, a fél házat elvisszük magunkkal. Hosszú listaírás, pakolás, utolsó apróságok beszerzése, van teendő bőven. És milyen jó is az, amikor egy kicsit kiszabadulunk a megszokottból, más impulzusok érnek bennünket, ebben a más környezetben tudunk magunkra, gondolatainkra, érzéseinkre időt fordítani, lehet a szabályok merevségén engedni. Persze nem mindenkinek ilyen felhőtlen a pihenés!

Van aki, napi 10-12 órát dolgozik, és amikor jön a „kötelező” pihenés, akkor sem tud kiszabadulni a mókuskerékből, ezért nagyon nehezen tud feloldódni, pihenni. Folyamatosan azon pörög, ha dolgozna, akkor éppen most mi mindent kellene megcsinálnia, és ezzel párhuzamosan ott a lelkiismeret furdalás is, hisz kifizetett egy csomó pénzt a nyaralásért és mégsem tud pihenni.

Vagy vannak azok, akik ettől várják a megváltást, ez a nyaralás csak a boldogságról fog szólni, nem lesz veszekedés, aztán egyszercsak azon kapják magukat, hogy az a probléma, ami otthon a négy fal között probléma volt, az itt is probléma lesz.
Hát kérdem én: mitől is lenne ez másként?
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy aki napi 10-12 órát dolgozik, vagy éppen problémák tömkelegével küzd, az ne induljon nyaralni, szó sincs erről, csak fontos, hogy lássuk az összefüggéseket, mert ha már tudatába vagyunk, akkor sok mindent tehetünk azért, hogy a nyaralás az valóban nyaralás legyen, és ezt már a nyaralás megkezdése előtt célszerű felépíteni.

Javaslom, hogy az alábbi pontokat a „mit vigyél magaddal” listádra jegyezd fel:

  • Honnan indulsz? Konkrét meghatározás arra vonatkozóan: Hogyan is érzed magad! Például: már egy ideje nem találsz megoldást egy párkapcsolati problémádra, ezért tehetetlennek érzed magad, ami feszültséget okoz számodra. Azért tartom fontosnak a Hogy vagy? kérdést, mert a válasz kapcsán, meg tudod határozni, mi az, ami reális elvárás lehet a nyaralásod során. Például: reális elvárás az, hogy az éppen aktuális problémád nem fogja felütni a fejét a nyaralás alatt, és felhőtlenül ki tudsz kapcsolódni, miközben érzelmileg nagyon érintett vagy? Hát valószínűleg nem, de ha megnézed, hogy jelen állapotodban mi az, amit reálisan ki tudsz hozni, akkor nem fogsz egy elérhetetlen célt kitűzni, ami amúgy csalódáshoz vezetne. Egy személyes példa: Két gyermekkel a nyaralás nem arról szól, hogy kint fekszem a napon, olvasgatok, alszom, lazulok. Folyamatos figyelem szükséges, tehát jelen esetben nem reális elvárásom az, hogy az előbbiek teljesüljenek ebben a formában, ezért feleslegesen nem is nyomasztom magamat ezzel.
  • Mit tudsz tenni azért, hogy még a nyaralás megkezdése előtt egy kicsit csökkentsd, az előbbiekben meghatározott érzéssel kapcsolatos nyomást magadban? Érdemes végig gondolni: Itt és most tudsz az adott problémára megoldást találni, meg tudod oldani? Ha nem, akkor egy kicsit félre kell tenni, ez nem azt jelenti, hogy nem fogsz rá megoldást találni, meg, hogy úgy teszel, mintha nem lenne, csak most ne stresszeld magad rajta, majd egy kis idő múlva, a nyaralást követően, elő lehet újra venni, és lehet rajta dolgozni.
  • Mit vársz a nyaralástól? Mi a célod a nyaralással? Itt sincs szó másról, minthogy a figyelmedet tudatosan erre irányítsd, és mindig emlékeztesd magad: „Én azzal a céllal jöttem, hogy…..!”Tekintettel, hogy az esetek többségében nyaralni az ember azért megy, hogy jól érezze, kipihenje magát, ezért jelen pozitív gondolatok tovább erősítik a célt.
  • Számodra mit jelent a pihenés? Mi az, ami a nyaralás alatt fel tud tölteni, ellazít, kikapcsol? Mindenképpen célszerű ezeket meghatározni, hisz mindenkinek mást és mást jelent a pihenés, a nyaralás során ezeket nagyon szépen be lehet építeni.A személyes példámnál maradva: meg kellett találnom, hogy a két gyerkőc mellett hogyan tudom valamilyen, más formában, de teljesíteni az első pontban meghatározott igényeimet, és igen megtaláltam a módját, úgy, hogy annak ők is a részesei.
  • Mit tudsz tenni akkor, ha elfognak a problémával kapcsolatos negatív érzések/ gondolatok? Fontos, hogy emberek vagyunk és nem gépek, az érzéseink/gondolataink jönnek, mennek, és ez így is van rendjén. Nem hiszem, hogy el kell őket nyomni, de azt sem, hogy a figyelmünket maximálisan arra kellene iránytani, amire per pillanat, főleg egy nyaralás alatt, nem tudsz megoldást találni. Amikor jön a negatív érzés, negatív gondolat, tudatosítsd magadban, hogy mi történik, és csak rajtad múlik, hogy milyen mértékben figyelsz rá, hogy pár perc erejéig végig engeded magadon (hisz teljesen kizárni nem tudod), vagy hosszú órákon keresztül rágódsz rajta.
  • Honnan tudsz energiát meríteni? A negatív gondolatok, érzések, illetve az, hogy egy adott problémára nem tudod mi a megoldás, nagyon sok energiát von el tőled. Energiát pedig egy lelazult, kontroll nélküli állapotban tudsz leginkább magadhoz venni, ezt mindenképpen érdemes tudatosítanod. Továbbá számtalan csodálatos hely van, ezek a helyek is tele vannak energiával, így magától az üdülőhelytől is jó érzések töltenek el bennünket. Biztos vagyok benne, hogy ott ahol pihenni fogsz, számtalan dolgot fogsz találni, amik fel tudnak tölteni energiával, figyeld ezeket, és raktározd el a hozzá kapcsolódó érzéseket, élményeket. És amikor választanod kell, hogy a figyelmedet ezekre vagy a fejedben lévő negatív gondolatokra fordítsd akkor jusson ez eszedbe.

Kellemes nyarat, jó pihenést kívánok!

 

Sebestyén Kriszta

life coach

Ha tetszett, kövess a Facebookon!

 

Blog
Problémától a megoldás felé

Folyamatosan a problémán rágódsz, és nem látod a megoldást? Érzed, hogy így nem jó, változtatni szeretnél, de nem tudod merre indulj, mit csinálj? Kérd INGYENES "Problémától a megoldás felé" c. munkafüzetemet.

Ingyenes munkafüzet »

Tervező

2019-ben mivel szeretnél foglalkozni, mibe szeretnél energiát fektetni?
Kérd INGYENES "Évindító tervező 2019." c. munkafüzetem, ami segít pontosítani azokat a célokat, terveket, amelyek megvalósításán szeretnél dolgozni az új évben.

Ingyenes munkafüzet »

© Sebestyén Kriszta - Minden jog fenntartva   Adatkezelési tájékoztató

Weboldal: